Γενικές πληροφορίες για τη Νέα Υόρκη

Εισαγωγή

Ένα ταξίδι στη Νέα Υόρκη και γενικά στην Αμερική, σίγουρα δεν είναι ένα ταξίδι που το κάνεις «κάθε μέρα». Για πολλούς είναι άπιαστο όνειρο, για άλλους ταξίδι ζωής. Αν πεις ότι το κάνεις μόνος σου δεν είναι και τόσο εξωφρενικό. Αν όμως τα υπολογίσεις όλα Χ3 όπως κάναμε εμείς, τότε ναι βγαίνει ένα αρκετά σοβαρό ποσό.

Η ιδέα ξεκίνησε το μακρινό 2011, που μου καρφώθηκε στο μυαλό αυτή η μεγαλούπολη. Ήταν τόσο έντονο το κόλλημα, που έφτιαξα και αυτή την ιστοσελίδα με πληροφορίες για τη Νέα Υόρκη. Έπειτα από αρκετά χρόνια, το πλήρωμα του χρόνου μου έδωσε την ευκαιρία να πραγματοποιήσω αυτό το ταξίδι τον Αύγουστο του 2022, με την γυναίκα μου και τον 18χρονο γιο μου. Όλα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2021.

Πτήση
Κλείσαμε τα εισιτήρια ακριβώς ένα χρόνο πριν (ενώ η Αμερική ήταν “κλειστή” λόγω covid) στην τιμή των 420€ με χειραποσκευή και ένα προσωπικό αντικείμενο με την Austria Airlines και επιστροφή με Swiss με τις ίδιες παροχές. Προσθέσαμε και μία βαλίτσα 23 κιλά με κόστος 80€.

Ημερομηνία και ώρα αναχώρησης: 30/07/2022-07:55
Ημερομηνία και ώρα επιστροφής: 11/08/2022-16:30

Ξενοδοχείο
Είχαμε κλείσει ένα χρόνο νωρίτερα (ενώ η Αμερική ήταν “κλειστή” λόγω covid), στην απίστευτη τιμή των 1300€ το τρίκλινο για 11 νύχτες στο DoubleTree by Hilton New York Downtown 4*, που βρίσκεται στο Lower Manhattan, περίπου 300 μέτρα από το Χρηματιστήριο. Μείναμε στον 10 όροφο σε ένα πολύ άνετο δωμάτιο με όλες τις ανέσεις.

Μπάνιο με καθημερινές αλλαγές ειδών καθαριότητας και πετσέτες, χρηματοκιβώτιο, τηλεόραση, γραφείο, σίδερο, σιδερώστρα, πιστολάκι, ψυγειάκι, εσπρεσιέρα με κάψουλες και κάτι κρεβάτια όνειρο. Αχ αυτά τα κρεβάτια!!! Στα συν του ξενοδοχείου το δωρεάν wifi, η δωρεάν χρήση Η/Υ, η δωρεάν φύλαξη των αποσκευών την τελευταία μέρα της αναχώρησης έως τις 5 το απόγευμα και ο δίευρος καφές από μηχάνημα (δεν το βρίσκεις και εύκολα αυτό). Στα μειονεκτήματα η αναμονή στο ασανσέρ λόγω κόσμου. Κατά το checkin δώσαμε υποχρεωτικά 350$ με πιστωτική ως εγγύηση. Δέχονταν και μετρητά. Η αποδέσμευση του ποσό ήταν άμεση, περίπου 2 μέρες μετά την επιστροφή μας.

Εισιτήρια για θεάματα
Καθ’ όλη τη χρονιά της προετοιμασίας ψάχναμε, βρίσκαμε, κλείναμε εισιτήρια για δραστηριότητες και θεάματα, ώστε να μην μας πέσουν όλα μαζί στο κεφάλι. Η μεγαλύτερη επένδυση σε αυτό το ταξίδι ήταν οι Sightseeing Passes που μας εξοικονόμησαν περίπου 1200€. Τις βρήκαμε super προσφορά στο viator μόνο με 250$ την μία με διάρκεια 7 ημέρες. Τα υπόλοιπα που θα δούμε παρακάτω κλείστηκαν είτε από το viator είτε απ’ ευθείας από τις ιστοσελίδες τους. Σχεδόν όλες οι δραστηριότητες/θεάματα που μπήκαμε ήταν με προκαθορισμένο ραντεβού. Αυτά που δεν είχαν online διαδικασία, τα κλείναμε επί τόπου για πιο μετά ή για την επόμενη μέρα.

Ξεκινώντας
Αφού μαζέψαμε όλη την απαραίτητη χαρτούρα (διαβατήρια, ESTA, πιστοποιητικά εμβολιασμού), κάναμε συνάλλαγμα, φτιάξαμε τις βαλίτσες μας, ξεκινήσαμε για το αεροδρόμιο και το πολυπόθητο ταξίδι. Έπειτα από ένα περιπετειώδες ταξίδι περίπου 20 ωρών (με ενδιάμεσους σταθμούς την Κωνσταντινούπολη και τη Βιέννη) πατήσαμε το πόδι μας στον Νέο Κόσμο και στο αεροδρόμιο JFK.

Πρώτες εντυπώσεις
Αν και το σοκ είχε ξεκινήσει από το βράδυ της άφιξης με τους ουρανοξύστες και τις γέφυρες φωτισμένες, το πρώτο πρωινό που βγήκαμε στους δρόμους μάς «έπεσαν τα σαγόνια». Όλα αυτά τα κτίρια, οι δρόμοι, τα πάρκα, ο κόσμος ήταν τόσο γνώριμα που ήταν σαν να είχαμε ξαναεπισκεφτεί την πόλη. Και δεν είχαμε δει τίποτα ακόμα. Βγάλαμε κάρτα μετρό (33$ για μία εβδομάδα) και ξεκινήσαμε τις εξερευνήσεις.

Covid
Τα πιστοποιητικά εμβολιασμού ζητήθηκαν κατά των έλεγχο των διαβατηρίων στην Αμερική. Το καλοκαίρι του 2022 υπήρχε η υποχρέωση, όπως και στην Ελλάδα, για χρήση μάσκας στα ΜΜΜ. Το μεγαλύτερο μέρος των επιβατών βέβαια δεν φορούσε αλλά δεν υπήρχε και καμία αντίδραση. Στην αρχή, ως ψαρωμένοι τουρίστες, φορούσαμε και εμείς αλλά στην πορεία τις πετάξαμε. Άλλωστε είχαμε νοσήσει και οι τρεις 20 μέρες πριν φύγουμε, οπότε δεν κινδυνεύαμε να κολλήσουμε πάλι. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στη Νέα Υόρκη, στα μόνα μέρη που μας ζητήθηκε το πιστοποιητικό εμβολιασμού για να μπούμε μέσα, ήταν οι ναοί St Patrick στο Midtown και St. John the Divine στο Upper West Side. Πάντως αν δεν έχεις νοσήσει πρόσφατα και κυκλοφορείς χωρίς μάσκα, τον covid τον έχεις κατά 99,9 στο τσεπάκι σου. Είναι τόσος πολύς ο κόσμος που είναι πολύ δύσκολο να το αποφύγεις.

Μετρό – Λεωφορεία
Το μετρό είναι θεοβρώμικο στους περισσότερους σταθμούς που μπήκαμε και βγήκαμε, με εξαίρεση κάποιους καινούργιους που έλαμπαν. Τα τρένα μέσα ήταν πεντακάθαρα και μάλιστα στους σταθμούς που τερμάτιζαν, έμπαινε μέσα συνεργείο καθαριότητας και σκούπιζε-σφουγγάριζε όλα τα βαγόνια. Στο μετρό ήταν και η πρώτη μας εμπειρία με το «πολικό ψύχος» που επικρατούσε σε όλους, μα όλους, τους εσωτερικούς χώρους της πόλης. Από ξενοδοχείο, καταστήματα, μουσεία έως εκκλησίες, εστιατόρια, μετρό και λεωφορεία η θερμοκρασία ήταν περίπου στου 22 βαθμούς. Σε σταθμούς του μετρό είδαμε επίσης και δια ζώσης τα περίφημα και διαβόητα ποντίκια-αρουραίους της Νέας Υόρκης, που ζουν στα υπόγεια.

Τα περισσότερα τρένα διασχίζουν κάθετα το Manhattan, παράλληλα με τις λεωφόρους και για τις οριζόντιες μετακινήσεις υπήρχαν τα λεωφορεία, παράλληλα με τους δρόμους. Και στα δύο μέσα που μπήκαμε δεν υπήρχε πουθενά συνωστισμός αφού τα δρομολόγια ήταν πολύ συχνά. Βέβαια σε κάποιους πολυσύχναστους σταθμούς γινόταν χαμός.
Στην αρχή ήταν λίγο δύσκολος ο προσανατολισμός και η εύρεση του σωστού τρένου και λεωφορείου αλλά λίγο το google λίγο οι ταμπέλες, μάς έβγαλαν από τη δύσκολη θέση.

Θερμοκρασία
Μιας και πιάσαμε το θέμα της θερμοκρασίας αξίζει να αναφέρουμε ότι αρχές Αυγούστου η θερμοκρασία ήταν 32-34 βαθμούς Κελσίου οι οποίοι με την υγρασία και τα σακίδια που κουβαλούσαμε έδινε αίσθηση τουλάχιστον 38 βαθμούς Κελσίου. Όταν έμπαινες σε περιοχή σκιάς τα πράγματα άλλαζαν προς το καλύτερο. Αυτό όπως καταλαβαίνετε αύξανε και την ανάγκη για περισσότερο νερό. Και το νερό δεν ήταν και ότι φθηνότερο στη Νέα Υόρκη. Δύο ημέρες στις δέκα που μείναμε στη Νέα Υόρκη είχε συννεφιά με ολιγόλεπτη βροχή.

Νερό
Αν πας Ιούλιο ή Αύγουστο στη Νέα Υόρκη θα χρειαστείς νερό. Πολύ νερό. Το πιο φθηνό μπουκαλάκι (500ml) που βρήκαμε ήταν στο 1$ (από τα τοπικά περίπτερα) και το πιο ακριβό 4$. Προμηθευτήκαμε από super market, που ευτυχώς ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο, 24άδες με 7$ (0,30$ το ένα) και τα βάζαμε στο ψυγειάκι για την επόμενη μέρα. Γεμίζαμε τα ισοθερμικά μπουκάλια και παίρναμε άλλο ένα μαζί μας. Μέχρι το μεσημέρι περίπου είχε τελειώσει. Αλλά ευτυχώς υπήρχαν ψύκτες σχεδόν παντού. Σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Δίπλα σε κάθε τουαλέτα, (καταστήματα, εστιατόρια, μουσεία, ουρανοξύστες) υπήρχαν ψύκτες για refill.

Τουαλέτες
Όλες οι τουαλέτες που επισκεφθήκαμε ήταν πεντακάθαρες. Ακόμα και σε δημόσιες που μπήκαν τα αγοράκια της παρέας ήταν καθαρές σε πολύ ανεκτά επίπεδα. Είχαμε προμηθευτεί από την Αθήνα τα χαρτιά που βάζεις στη λεκάνη πριν κάτσεις αλλά έμειναν αχρησιμοποίητα. Υπήρχαν σε όλες τις τουαλέτες σε αφθονία. Εντύπωση έκανε ότι δεν υπήρχε πουθενά καλαθάκι άχρηστων, αφού όλα τα χαρτιά τα πετάνε μέσα στη λεκάνη. Από εκεί και με το σύστημα αέρα που έχουν και τα αεροπλάνα, ρουφούσε τα πάντα. Υγρό σαπούνι, χειροπετσέτες και μηχανήματα στεγνώματος, παντού.

Καφές
Όσον αφορά τον ζεστό καφέ (αμερικάνικο, espresso. cappuccino) δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Αλλά με 35 βαθμούς κελσίου που να πιείς ζεστό καφέ. Οπότε σε μία καντίνα στο δρόμο έλεγε Ice Coffee. Παραγγέλνω, δίνω και 3$ και μου βάζει σε ένα ποτήρι αμερικάνικο που είχε στο ψυγείο με παγάκια. Πρώτη και τελευταία φορά που ήπια καφέ στη Νέα Υόρκη. Κρίμα που δεν προλάβαμε να πάμε στην Αστόρια για να πιούμε ένα Freddo ή ένα Φραπέ βρε αδερφέ.

Ασφάλεια
Σε όλη την παραμονή μας στη Νέα Υόρκη δεν νοιώσαμε ούτε μία στιγμή το αίσθημα της ανασφάλειας. Ακόμα και μέσα στο μετρό, αργά το βράδυ υπήρχε κόσμος. Βέβαια υπήρχαν περιστατικά με ενοχλήσεις (κυρίως για χρήματα) αλλά δεν ήταν επίμονα. Σε όλους τους δρόμους έβρισκες διάσπαρτους αστυνομικούς, είτε πεζούς είτε σε παρκαρισμένα περιπολικά, που ήταν και πολύ ευγενικοί. Βέβαια στο σημείο που μέναμε (Financial District) το βράδυ ήταν λίγο φοβιστικά, λόγω λίγου κόσμου, αλλά και πάλι δεν είχαμε κανένα πρόβλημα.

Φιλοδωρήματα
Βραχνάς μεγάλος. Όπου καθόσουν για να φας ή να πιείς κάτι έπρεπε στο συνολικό λογαριασμό να υπολογίζεις και ένα 10-20% σε tips. Ευτυχώς μας ρωτούσαν πριν το βάλουν πόσα θέλουμε να δώσουμε γιατί είχα διαβάσει ότι βάζουν πάνω στον τελικό λογαριασμό όσα θέλουν χωρίς να στο πουν. Δεν υπήρξε μαγαζί που να καθίσαμε και να μην μας εξυπηρέτησαν ευγενικοί και χαμογελαστοί υπάλληλοι. Επίσης στα ταξί είναι υποχρεωτικό το φιλοδώρημα αλλά επειδή το χρησιμοποιήσαμε μία φορά δεν μας ενόχλησε και τόσο.

Μαγαζιά και ψώνια
Τι να πρωτοπεί κανείς για αυτόν τον τομέα. Ο παράδεισος του καταναλωτισμού και των άπειρων επιλογών για όλα τα βαλάντια. Όλα τα brands είχαν παρουσία στην 5η Λεωφόρο και όχι μόνο. Τιμές; Σχεδόν στα επίπεδα που τα ψωνίζεις και στην Ελλάδα. Η μόνη διαφορά ήταν ότι είχαν κομμάτια που δεν θα έβλεπες ποτέ στην Ελλάδα γιατί θα ήταν πραγματικά απλησίαστα. Αυτός ή αυτή που θα είχε τη δυνατότητα να αποκτήσει αυτά τα κομμάτια, θα είχε και τη δυνατότητα να πεταχτεί ένα ΣΚ στην Νέα Υόρκη για να τα αγοράσει. Για εκπτωτικά, επισκεφτήκαμε στο Upper West Side το outlet του γνωστού Bloomingdale’s όπου βρήκαμε κάποιες πραγματικές ευκαιρίες. Επίσης πήγαμε και στο The Mills at Jersey Gardens που είναι μισή ώρα από το Manhattan, στο New Jersey. Δεν είναι ακριβώς εκπτωτικό χωριό αλλά γιγάντιο mall που έχει και outlet από γνωστά brands και καταστήματα με κανονικές τιμές. Εκεί ψωνίσαμε….

Συνάλλαγμα
Αν και όλες οι κάρτες τύπου VISA ή Mastercard είναι αποδεκτές στα περισσότερα σημεία της Νέας Υόρκης (ξενοδοχεία, εστιατόρια, μουσεία κλπ) πάντα θα χρειαστεί να έχετε και κάποια μετρητά μαζί σας για κάποιες καντίνες ή πλανόδιους. Προτιμήστε να κάνετε το συνάλλαγμα στην Ελλάδα και όχι στην Αμερική, αφού οι προμήθειες εκεί είναι υψηλότερες. Επίσης προτιμήστε μία υπηρεσία όπως η Revolut για να αποφύγετε επιπλέον χρεώσεις από την τράπεζά σας (με ενημέρωσαν από την Εθνική ότι χρεώνει 1€ ανά συναλλαγή). Με την Revolut μπορείτε να κάνετε συναλλαγές χρησιμοποιώντας το κινητό σας (αν υποστηρίζει τη λειτουργία NFC) ή να παραγγείλετε μία φυσική κάρτα μέσα από το App της υπηρεσίες. Εμείς την παραγγείλαμε, μας ήρθε, τη δοκιμάσαμε και δούλεψε παντού, εκτός από το μηχάνημα για τις κάρτες του μετρό. Εκεί για κάποιο λόγο δεν έπαιρνε καμία χρεωστική κάρτα, παρά μόνο πιστωτική και μετρητά.

Wifi
Στη Νέα Υόρκη υπάρχουν πάρα πολλά Hotspots που προσφέρουν δωρεάν wifi. Τα σημεία αυτά μπορείτε να τα βρείτε στους σταθμούς του μετρό, τα πάρκα, τα καταστήματα εστίασης, τα μουσεία, σε αξιοθέατα, στα τουριστικά λεωφορεία και σε αρκετούς δημόσιους χώρους. Παρ’ όλα αυτά επειδή το δωρεάν wifi ενδεχομένως να συνοδεύεται από πολύ χαμηλές ταχύτητες, υπάρχει η επιλογή να αγοράσετε μία Sim Card με διάρκεια περίπου ένα μήνα, σε αρκετά χαμηλή τιμή. Επειδή κυκλοφορούν πάρα πολλά άρθρα, που αρκετά από αυτά είναι πολύ παλιά και ενδέχεται να σας δώσουν λάθος πληροφορίες, κατά την επίσκεψή μας τον Αύγουστο του 2022 αγοράσαμε με 70$ κάρτα SIM από το αεροδρόμιο με απεριόριστες διεθνείς κλήσεις και 12GB Internet για ένα μήνα. Ενδεχομένως η ίδια κάρτα να κοστίζει λιγότερο μέσα στην πόλη. Προσοχή! Πριν το ταξίδι ελέγξτε το κινητό σας στο Phone Compatibility in USA | SIM USA για να δείτε αν είναι συμβατό με τις αμερικανικές SIM. Εναλλακτικά μπορείτε πλέον να χρησιμοποιήσετε την εταιρία και το πρόγραμμα που έχετε στην Ελλάδα με ένα μικρό σχετικά κόστος. Εμείς στη Vodafone που ρωτήσαμε μας είπαν για 13€ ανά ημέρα.

Φτάνοντας στην Αμερική
Από την αρχή ξεκίνησε το πολιτισμικό σοκ, αφού από τη στιγμή που το αεροπλάνο πάτησε τις ρόδες του στον αεροδιάδρομο έως τη στιγμή που άνοιξε τις πόρτες του μεσολάβησε 1 ώρα περιπλάνησης μέσα στους διαδρόμους του αχανούς αεροδρομίου μέχρι να βρει να “παρκάρει”. Αφού κατεβήκαμε από το αεροπλάνο και διασχίσαμε μερικά μέτρα, βρεθήκαμε σε μία τεράστια αίθουσα με μία τεράστια ουρά ανθρώπων. Ήταν η αίθουσα ελέγχου των εγγράφων για την είσοδο στις Η.Π.Α. Από τις 10μμ που φτάσαμε στην αίθουσα αυτή πέρασαν 2 ώρες μέχρι να φτάσουμε μπροστά στον υπάλληλο για τον έλεγχο. Αφού είδε τα διαβατήρια, τις ESTA, τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και μας έκανε και μία μίνι συνέντευξη, μας έδωσε το ΟΚ για να περάσουμε επίσημα σε αμερικανικό έδαφος.

Επειδή είχε πάει 12 τα μεσάνυχτα, το ταξί ήταν μονόδρομος για την μετακίνηση μας από το JFK στο Manhattan. Βρήκαμε τη σχετική ουρά στην οποία είχε και έναν υπεύθυνο για να σε βάλει σε κάποιο ταξί. Μετά από 45 περίπου λεπτά είμασταν έξω από το ξενοδοχείο. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής αξιοπρόσεκτα ήταν η τρελή οδήγηση, τα κορναρίσματα, ο βραδινός ορίζοντας της πόλης που πλησίαζε και το πέρασμα πάνω από τη Γέφυρα του Μπρούκλιν. Η αλήθεια είναι ότι φοβηθήκαμε λίγο, αλλά στη συνέχεια καταλάβαμε ότι αυτός είναι ο φυσιολογικός τρόπος οδήγησης. Κόστος ταξί από αεροδρόμιο 67$ μαζί με τα tips. Check in, γρήγορη τακτοποίηση των πραγμάτων και ύπνο. Οι επόμενες ημέρες θα είναι συναρπαστικές.

Αξίζει εδώ να αναφέρω ότι κάναμε περίπου 30000 βήματα καθημερινά, τραβήξαμε περίπου 9000 φωτογραφίες με κάμερα και κινητό και 60 ώρες βίντεο.

Επικοινωνία

Καθημερινά: 8:00 πμ – 12:00 μμ

Ταξιδιωτική εμπειρία

Newsletter

Μείνετε συντονισμένοι για να μαθαίνετε πρώτοι τουριστικά και ταξιδιωτικά νέα για τη Νέα Υόρκη